La capitale della cultura, il Goriziano e le sue eccellenze – Kulturna prestolnica, Goriška in njene odličnosti

Gentili soci ed amici, dragi člani in prijatelji,

Siamo felici di condividere gli highlights del X Festival del Giornalismo a Ronchi dei Legionari, organizzato dall’Associazione Leali delle Notizie.
Z veseljem delimo utrinke iz 10. novinarskega festivala v Ronchi dei Legionari, v organizaciji Associazione Leali delle Notizie.

Il titolo del dibattito alla tavola rotonda– Naslov razprave za okroglo mizo:

La capitale della cultura, il suo vino e i suoi gusti: coinvolgimento del Goriziano congiunto e le sue eccellenze
Kulturna prestolnica, njeno vino in okusi: povezovanje Goriške in njenih odličnosti

Quest’anno il tema del dibattito è stato dedicato alle eccellenze goriziane. A distanza di qualche mese dall’inaugurazione della Capitale della cultura, che Nova Gorica condividerà con Gorizia a partire dal febbraio 2025, abbiamo tentato le prime valutazioni sull’impatto che questa manifestazione unica potrà avere sul territorio del Goriziano congiunto.
Letošnja tema je bila posvečena odlikam goriške regije. Le nekaj mesecev pred odprtjem kulturne prestolnice, ki si jo bo Nova Gorica od februarja 2025 delila z Gorico, smo poskusili podati prve ocene o vplivu, ki bi ga ta edinstveni dogodek lahko imel na celotno območje Goriške.

Hanno collaborato – Sodelovali so:

Simonetta Lorigliola, responsabile comunicazione enogastronomica e giornalista, – vodja komunikacije o hrani in vinu ter novinarka

Matjaz Četrtič, viticultore – vinar, Ferdinand, Goriška Brda

Moderatore: Stefano Lusa, giornalista e caporedattore, novinar in urednik, Radio Capodistria

Al dibattito è seguita la degustazione di vini italiani, sloveni e transfrontalieri.
Razpravi je sledila degustacija italijanskih, slovenskih in čezmejnih vin.

Ulteriori informazioni sugli interlocutori del dibattito qui sotto – Več o udeležencih razprave tu spodaj.

Simonetta Lorigliola

I suoi ambiti professionali sono la comunicazione e il giornalismo con particolare riferimento all’ambito della cultura materiale (vini, cibi, agricoltura, ambiente). Ha una spiccata e naturale sensibilità per i temi e le azioni di carattere sociale ed ambientale.
Le sue attività e competenze comprendono la progettazione e la gestione di una strategia di comunicazione e la gestione degli strumenti di comunicazione opportuni, nonché la progettazione e l’organizzazione degli eventi, la gestione di gruppi di lavoro con lo scopo di costruire team affiatati e motivati, e la progettazione e la gestione editoriale (riviste cartacee, pubblicazioni, web e social media), e la realizzazione degli strumenti di comunicazione aziendale e di contenuti originali.

Njeni poklicni področji sta komuniciranje in novinarstvo s poudarkom na področju materialne kulture (vino, hrana, kmetijstvo, okolje). Ima izrazito in naravno občutljivost za družbena in okoljska vprašanja in ukrepe.
Njene dejavnosti in kompetence vključujejo oblikovanje in upravljanje komunikacijskih strategij, izbiro in upravljanje ustreznih komunikacijskih orodij, načrtovanje in organizacijo dogodkov, vodenje delovnih skupin z namenom oblikovanja tesnih in motiviranih ekip, urednikovanje (tiskane revije, publikacije, splet in družbeni mediji), ustvarjanje izvirnih vsebin in korporativno komuniciranje.

Matjaž Četrtič

Da studente ha iniziato a lavorare nel più grande vigneto del bisnonno. La sua visione era quella di costruire un’azienda vinicola che producesse vini di Brda di alta qualità, in particolare dalla varietà autoctona locale, la ribolla gialla. Fin dall’inizio, il padre Marjan ha riposto la sua fiducia nel figlio, dandogli tutto il sostegno morale e finanziario, e in seguito si è impegnato in prima persona nella viticoltura. Le prime bottiglie di vino sono state immesse sul mercato nel 1997. Parallelamente al lavoro in vigna, Matjaž ha studiato presso la Facoltà di Biotecnologia di Lubiana e si è laureato in agronomia nel 1996. Ha poi studiato gestione del vino a Trieste e nel 2007 ha conseguito il Master of Wine Business, che è stato l’inizio di una collaborazione di successo tra due giovani viticoltori e compagni di studi provenienti da entrambe le sponde del Brda (Collio). Matjaž Četrtič e Robert Prinčič hanno intrapreso un progetto comune chiamato Sinefinis.

Že kot dijak je pričel obdelovati pradedov največji vinograd. Njegova vizija je bila zgraditi klet, ki bo pridelovala vrhunska briška vina, predvsem iz tukajšnje avtohtone sorte – rebule. Sinu je že od samega začetka zaupal oče Marjan, ki mu je nudil vso moralno in finančno podporo ter se kasneje tudi sam popolnoma predal vinogradništvu. Prve steklenice vina so prišle na trg leta 1997. Vzporedno z delom v vinogradu se je izobraževal na Biotehniški fakulteti v Ljubljan in leta 1996 diplomiral iz agronomije. V Trstu je nato študiral še vinski management in leta 2007 postal Master of wine business. Prav tam se je pričelo uspešno sodelovanje dveh mladih vinarjev in študijskih kolegov z obeh strani Brd. Matjaž Četrtič in Robert Prinčič sta namreč lotila skupnega projekta Sinefinis.

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Nel pomeriggio si è svolta una visita congiunta della mostra nello spazio espositivo “Magazzino 26” nel Porto Antico di Trieste.
V popoldanskem času je sledil skupni ogled razstave v razstavnem prostoru “Magazzino 26” v Starem pristaniscu v Trstu.

Esposizione “Da LUBIANA a TRIESTE la pietra di Aurisina, del Carso e dell’Istria in Italia e nel mondo”
Razstava “Od LJUBLJANE do TRSTA nabrežinski, kraški in istrski kamen v Italiji in po svetu”

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